A-style Nieuwegein


Afgelopen week ben ik voor het eerst echt een hele dag naar de spa geweest, en bij deze mijn ervaringen hoe ik alles heb ervaren.



A style bevind zich in Nieuwegein, van buiten af lijkt het ook een villa en als je binnenkomt waan je je in de griekse oudheid. De sfeer is heel hartelijk en netjes, en het interieur maakt dat je bij binnenkomst al in luxe waant.


Wij kozen(mijn moeder en ik) voor het VIP arrangement

bestaande uit:

van 9:00 tot 17:00 uur       


* uitgebreide massage * zeer luxe gezichtsbehandeling * gezichtsmassage
* Exclusief privé sauna afdeling! *rasul bad* vip lounge * Cleopatrabad *paraffine perzik handpakking * Handverzorging en -massage*uitgebreid culinair lunchbuffet* saladebar *yoghurtbar*alle frisdranken, sapjes e.d. inclusief* gezonde en lekker amuses tussendoor*incl. badjas *handdoeken *shampoo *scrub, kluisje enz.
*makeup door visagiste

Een hele waslijst zoals jullie zien, ik ga elk onderdeel in volgorde af hoe ik het gehad heb en vertel er kort iets over.

Gezichtsbehandeling:



We begonnen deze dag met een lekker drankje in de binnentuin en daarna werden we geroepen voor de eerste behandeling, zelf heb ik al wel vaker gezichtsbehandelingen gehad en ben er dol op.
Je huid word echt intens gereinigd en zelf is dat haast niet te doen thuis, dus daar zijn gezichtsbehandeling ideaal voor. Allereerst word er gekeken naar de huidtype, in mijn geval heb ik een licht onzuivere huid en verder is mijn huid gecombineerd. Dat houdt in dat mijn T-zone aan de v vettige kant is en de rest van mijn gezicht normaal tot vochtarm.
Daarna word het gezicht gereingd met een scrub en word alles goed losgemasseerd, zodat al het vuil en de dode huidcellen verwijderd kunnen worden. Daarna werd er een aloë vera- honing peeling gebruikt en die was echt heel lekker, daar werd ook mee gemasseerd en dat was echt heel fijn.
Toen kreeg ik een stoomapparaat op mijn gezicht, zodat alle poriën goed opengaan. Dat is wel erg belangrijk vind ik persoonlijk, omdat we daarna een masker kregen(later meer hierover) en die werkte daardoor veel effectiever. Dan moest het masker eventjes intrekken en krijg je even een privé momentje, en daarna word alles weer verwijderd en krijg je nog een verzorgende creme er na.

Cleopatra bad met lavendel olie:



Na een kleine pauze(na elke behandeling krijg je die), was het tijd voor een cleopatra bad. Ik wist niet zo goed wat ik er van moest verwachten, dus dat was extra spannend. Ik kwam de ruimte binnen lopen en het was net als of ik terug ging in de tijd, naar de griekse oudheid zo prachtig. Een heel mooi groot bad vol met griekse melkroom en lavendel olie, helaas vlekt het op alle kledingstukken dus is het zonder badkleding. Op zich had ik er geen moeite mee maar iedereen die binnenkomt, ziet je wel zo te liggen en dat was wel een dingetje. Het water maakt de huid echt super zacht, maar het was wel echt heel warm en deze dag was het buiten ook al vrij warm dus.
Hmmm ja niet vervelend maar ook niet heel bijzonder, wat mij betreft.

Lunch:


Bij het arrangement zit ook een heerlijke lunch, dit was allemaal heel netjes opgesteld en smaakte zeer goed. Broodmeel van de plaatselijke molen, maar ook salades en nog zo veel meer.
Echt voor ieder wat wils, en ook qua drinken is alles all inclusive.

Sauna(privé):


Tijd voor de sauna, we kregen een volledige privé kamer met sauna en douche. Dus als je wat  minder fan bent van het massale, dan is dit zeker een goed alternatief. Zelf heb ik het snel behoorlijk heet, dus dan is een sauna niet echt de beste keuze maar ach alles proberen. Eerst ga je lekker ff douchen en daarna mag je de sauna in, met deze temperaturen is 15min echt de max en dat was het voor ons ook. Daarna is het tijd voor een koude douche, deze hangt met een emmer en een touw vast echt geniaal. Doe dit wel echt wat anders kun je echt hoofdpijn krijgen van de hitte, en drink goed we kregen kannen water zodat we genoeg konden drinken. Daarna kun je nog een voetenbadje nemen met een kruidenmengsel, lekker zachte voetjes ✔️.

Paraffine handpakking & handmassage:


Een paraffine handpakking, voor mij klonk het volledig nieuw maar mijn moeder kende het al. Eerst kregen we een lekkere handmassage, en daarna werden onze nagelriemen terug geduwd. Maar toen was het tijd voor het paraffine badje, je duwt je hand in het bad en dat is best warm. De bedoeling is namelijk dat je lichaam een soort schrikreactie ondergaat, zodat het goeie doorbloeding geeft. Als je je hand eruit haalt is het nog heter, maar het is nog te doen. Je handen worden ingepakt in de huishoudfolie en daaroverheen word een soort ovenwand gedaan, deze behandeling laten ze ff 20min inwerken en in die tijd brengen ze je even naar een lounge. Waarneer het eraf word gehaald gaat dat heel snel, en je handen voelen als herboren.

Klein kritiek puntje: Het duurde niet heel erg lang en had het wel leuk gevonden als ze je nagels ook zouden lakken gewoon in een nude kleur, dat is voor mij net ff de finishing touch.

Rasul bad met franse klei:


bij deze behandeling kom je de pakking kiezen die je wilde, dit waren de keuzes:

- Thalasso algenpakking
ontspannend en ontgiftend
- Vulkanische klei
verjongend en reinigend van afvalstoffen
- Sinaasappel pakking
geeft energie, voor o.a depressiviteit en slapeloosheid
- Franse klei trio
verschillende kalmerende en reinigende krachten
- Frambozen gel
vooral voor de gevoelige huid en eczeem erg fijn

Wij kozen beide voor de franse klei, en daarmee ga je een soort stoomkabine in die er voor zorgt dat de poriën worden opengezet en de klei goed zijn werk kan doen. Als je de deur open doet zie je in eerst instantie niets, maar later zijn je ogen meer gewend en dan kan je rustig verder lopen. En stond een soort dipsaus bakje met 3 kleuren klei, en het leek ook echt op ketchup(rode klei) mosterd(gele klei) en guacamole(groene klei). Na 20 minuten gaan er douches aan en kan je je afspoelen en afdrogen.

Me huid werd hier ongelofelijk zacht van, maar ik vond het persoonlijk wel een beetje te weinig klei. Het is namelijk echt de bedoeling dat je een behoorlijke hoeveelheid op doet, maar daar had ik niet genoeg voor helaas.

Hot stone massage:



Ze zeggen last but not least, nou dat is dit ook zeker weten.
Ik zal niet liegen als ik zeg dat ik echt dol ben op een lekkere stevige massage, en dan vooral hot stone.

Ook bij de massage waren er verschillende keuzes:

- Ayuvedische massage
massage met harde technieken 
-Kruiden stempel massage
kruid stempel voor jou geschikt waar mee word gemasseerd
- Voet - kruin massage
klassieke massage
- Hotstone massage
massage met met hete stenen goed voor de spieren
- Klankschaal massage
trillende massage voor heilzame werkingen

Er was ruime keuze, maar toch ging ik voor de hot stone. Deze helpt bij mij altijd erg goed om mijn spieren te ontspannen, en werkt het langste door. De massage was echt super, degene die de massage gaf kon precies aanvoelen wat ik wel en niet kon hebben. En na de massage was ik echt helemaal los, en had ik zo'n heerlijke losse nek. Deze massage zal ik nog zeker opnieuw willen ervaren.

Einde van de dag:


Alles voelde zo zacht, mijn armen me benen en zelfs mijn handen en gezicht. Alles is nog nooit zo zacht geweest, ik heb me heerlijk kunnen ontspannen en veel me helemaal herboren.

Het was een super dag en zeker voor herhaling vatbaar, maar de volgende keer zou ik de sauna en het Cleopatra bad wel skippen. Niet omdat het niet is bevallen, maar gewoon om het niet zo mijn ding is.

Het masker wat werd gebruikt tijdens mijn gezichtsbehandeling, heb ik gekocht en ga ik uitgebreid voor jullie testen dus verwacht binnenkort een review.

Ik hoop iedereen genoeg informatie te hebben gegeven hoe ik alles heb ervaren, en wens je veel plezier als je ook gaat.

Ben jij al eens naar een spa geweest, hoe heb jij het ervaren??

Geen opmerkingen

Een reactie posten